W marcu 2023 bukmacher UberLucky.com skonfiskował Polakom depozyty i wygrane. 18 maja 2023 zamknął działalność. Firma deklaruje możliwość wypłaty do 28 maja 2023. Dowody wskazują na to, że proceder byl zaplanowany przez Familypot BV już w 2021 roku… Zawłaszczenie pieniędzy graczy dotyczy marek AllinCasino, Betzerk, HiStakes oraz UberLucky. Graczom pozostaje zgłoszenie skargi do Curacao lub Kahnawake albo dochodzenie swoich praw w sądzie (jeśli kwota jest duża). W praktyce pieniędzy raczej nie da się odzyskać.

Świąteczno-zimowa oprawa strony UberLucky.com w dniu 3.04.2023
1. Wiarygodność UberLucky
1.1. Familypot BV

UberLucky.com zachęca do utworzenia konta, gdzie na liście akceptowanych krajów jest także Polska
UberLucky.com to nowy bukmacher z produktem kasyna założony w 2021 roku.
Na stronie bukmachera znajdziemy informację, że marka należy do firmy Familypot B.V.
Firma działa na licencji 8048/JAZ Curacao (adres Fransche Bloemweg 4, Curacao) oraz Kahnawake (21.09.2022 – 21.09.2027).
W dniu 3 kwietnia 2023 Polska NIE znajduje się na liście krajów zakazanych, a domena NIE jest blokowana w rejestrze domen cenzurowanych w Polsce.
Support Krypto-Oddsen.com podaje, że właścicielami Familypot są Szwedzi.
1.2. FifthStreet Tech Ltd
W Polityce prywatności bukmachera UberLucky możemy znaleźć zapis że spółka Familypot B.V. jest w pełni zależna pod względem zarządzania, płatności, obsługi klienta od cypryjskiej spółki FifthStreet Tech Ltd.
Cytuję:
We are FAMILYPOT B.V., a company incorporated in Curacao with company registration number C 154188 (0) with its registered address at Fransche Bloemweg 4, Willemstad, Curacao and FifthStreet Tech Ltd, a company registered in Cyprus and having its registered address at Voukourestiou, 25, Neptune House, 1st floor, Flat/Office 11, Zakaki, 3045, Limassol, Cyprus. Familypot B.V. is a wholly owned subsidiary of FifthStreet Tech Ltd, whereby the latter provides management, payment and support services related to the operation of the website.
1.3. Xecutive Corporate Management B.V.
Xecutive Corporate Management B.V. ma opinię w Google firmy, która zapewnia „licencje na gry hazardowe” nieuczciwym kasynom Curacao (których nie monitorują ani nie zajmują się skargami).
Xecutive Corporate Management B.V. brała udział także w utworzeniu firmy Familypot BV:

Xecutive Corporate Management BV jako firma tworząca Familypot B.V.,
Źródło: http://www2.curacao-chamber.cw/excerpt.asp?mode=edit&companyid=154188&establishmentnr=0&legalformid=52
1.4. Worldclass Services Ltd
Firma powiązana z affiliacją poinformowała w kwietniu 2023 roku:
Dear affiliate,
Kindly note that Familypot B.V. are closing down Uberlucky, Betzerk and Histakes on Thursday the 18th of May. Players will be able to withdraw funds until the 28th of May.
All pending affiliate commission is still claimable. Please issue your invoices to:
Worldclass Services Ltd
Watergardens 4, Suite 6,
GX11 1AA GibraltarThank you,
Uberlucky Partners
Firma ta jest powiązana z marką bethard:
1.5. Opinie i recenzje
Znalezione opinie (ang. review) o UberLucky w kwietniu 2023:
- 8/10 CasinoGuru
- 3,9/5 SpicyCasinos
- 3,5/10 AskGamblers
- 2/5 TrustPilot (załamanie opinii po konfiskacie środków Polakom)
Jeden z Czytelników chwalił ich w styczniu 2023. Jak widać po artykule nie zrobił wystarczająco szczegółowego badania wiarygodności.
Czy powinienem Wam przygotować checklistę do badania nowych bukmacherów?
1.6. Social media
Bukmacher NIE ma konta w social mediach na żadnej z kluczowych platform:
To może sugerować, że NIE planują długofalowej działalności albo ograniczają koszty na marketing.
1.7. Marki powiązane
Wszystkie marki powiązane z firmą Familypot B.V. powinny zostać zbojkotowane przez Polaków, a wszystkie strony, które ich polecają zasypane negatywnymi komentarzami, z linkiem do tej recenzji (https://surebety.pl/artykul/uberlucky/), na którą poświęciłem wiele godzin.
Familypot B.V. posiada takie marki jak:
- AllinCasino (2021: kasyno)
- Betzerk.com (bukmacher + kasyno)
- UberLucky (2021: bukmacher + kasyno)
Następujące marki są już zamknięte:
- Helmi Kasino
- HighRoller Kasino
- Slotsflix Casino
Fakt, iż 3 z 6 marek zostało już zamkniętych, bardzo negatywnie rzutuje na pozostałe marki. Jest to jeden z klasycznych sygnałów ostrzegawczych o potencjalnym SCAM-ie.
Łącząc ten fakt z brakiem social mediów dla marki UberLucky.com, wygląda na to, że tworzone marki miały mieć od samego początku charakter krótkoterminowy, a sama firma NIE jest nastawiona na długotrwałe budowanie wartości i zaufania, lecz na działalność przestępczą.
1.8. AllinCasino
Jak to możliwe, że firma Familypot B.V., która ma zaledwie sześć marek hazardowych (z czego trzy zamknięte), a oferuje na jednej ze stron (pod marką AllinCasino.com) stronę internetową w języku polskim (możliwość rejestracji dla Polaków nie jest już aktywna).
Jednocześnie Familypot twierdzi w Regulaminie UberLucky, że nie wie jakie jest prawo hazardowe w Polsce? (nie umieszczając Polski na liście krajów zakazanych)

Marka AllinCasino jest dostępna w języku polskim. W stopce na dole, wśród 10 flag jest także flaga polski. Czat nie jest dostępny po polsku.
Źródło: AllinCasino.com (3.04.2023)
Czy jest możliwe, że właściciel Familypot oraz FifthStreet Tech Ltd poświęcili zasoby, żeby uruchomić ofertę na rynek polski (1 z 10 języków na AllinCasino) bez sprawdzenia czy hazard w Polsce jest legalny? Musieli to sprawdzić! A skoro sprawdzili, to dlaczego w marcu 2023 zablokowali konta Polakom, wraz z konfiskatą środków (wygrane i depozyty!) ?
Wszystkie zebrane w tym artykule materiały dowodzą, że mamy do czynienia z zaplanowaną kradzieżą pieniędzy pod pretekstem złamania Regulaminu.
Wszystko wskazuje na to, że prawdopodobny plan działania wyglądał tak:
- Przyciągnąć graczy z Polski do swojej oferty, oferując stronę w języku polskim.
- Zebrać wystarczająco dużo środków pieniężnych od graczy z Polski (a może też innych krajów, gdzie hazard nie jest uregulowany?).
- Skonfiskować wszystkie środki pod pretekstem zapisu w Regulaminie.
Jest określenie na taką działalność: SCAM.
1.9. Czy gracze innych krajów są bezpieczni?
Jest takie powiedzenie:
Zaufanie traci się tylko raz.
Czy pożyczyłbyś komuś pieniądze, jeżeli wiesz, że ukradł pieniądze Twojemu koledze?
Dziś ofiarami Familypot i FifthStreet Tech Ltd są Polacy, ale jutro możesz być ty.
Spodziewaj się, że pewnego dnia otrzymasz po prostu email, że złamałeś jakiś punkt regulaminu, a twoje środki zostały skonfiskowane.
Na koniec otrzymasz sztampową regułkę “miłego dnia”, tak jak gracze poniżej.
2. Skargi graczy
2.1. Konfiskata środków Polakom w marcu 2023
Na przełomie marca i kwietnia 2023 spłynęło do mnie kilka skarg o tym, że bukmacher Uberlucky skonfiskował pieniądze wszystkim Polakom z dnia na dzień.
Powodem konfiskaty miało być rzekome złamanie regulaminu przez rejestrujących się graczy z Polski i powołanie się na punkt, w którym Polska należy do krajów, gdzie hazard jest zabroniony.
2.2. Skarga Dominika
W dniu 30 marca 2023 otrzymałem skargę od stałego Czytelnika, jakim jest Dominik.
Udało mu się ustalić, że Polska nie była na liście krajów zakazanych. Poniżej rozmowa na czacie.
Leo:
Rozumiem. Przykro mi z tego powodu, ale po wewnętrznych dyskusjach polski rynek został zamknięty.7.1. Gracze fizycznie obecni w następujących krajach nie mogą otwierać konta gracza i/lub stawiać żadnych zakładów na prawdziwe pieniądze w naszym kasynie:
Samoa Amerykańskie (AS), Austria (AT), Australia (AU), Belgia (BE), Bułgaria (BG), Birma (MM), Chiny i ich terytoria: Chiny (CN), Curacao (CW), Estonia (EE) , Francja (FR), Guam (GU), Hongkong (HK), Iran (IR), Irak (IQ), Izrael (IL), Włochy (IT), Korea: Korea Północna (KP), Korea Południowa (KR), Laos (LA), Libia (LY), Makau (MO), Malezja (MY), Holandia (NL), Słowenia (SI), Somalia (SO), Hiszpania (ES), Sudan (SD), Syria (SY) , Turcja (TR), Wielka Brytania (GB), Stany Zjednoczone i ich terytoria: Stany Zjednoczone (US), Dalekie Wyspy Mniejsze Stanów Zjednoczonych (UM), Mariany Północne (MP), Wyspy Dziewicze Stanów Zjednoczonych (VI), Szwecja (SW).Dominik:
Zanim się zarejestruję, sprawdzam czy Polska została ograniczona. Nie została.Leo:
Rozumiem, ale Polska jest teraz ograniczona.
Jeśli masz dodatkowe pytania, wyślij e-mail na adres support@uberlucky.comDominik:
Więc dlaczego nie zwrócicie depozytu?
Zawsze wchodzę z IP z Polski.
Kiedy nastąpiła zmiana, że Polska jest ograniczona?Leo:
Nie mam pojęcia, ale ograniczenie stało się dzisiaj oficjalne, to mój pierwszy dzień w Uberlucky.
2.3. Skarga Dariusza
Dariusz pisze 31.03.2023:
Cześć,
Bukmacher Uberlucky, z dnia na dzień postanowił wyczyścić konta graczom z Polski. Po wejściu na stronę, obstawiający zobaczyli w balansie okrągłe 0. Również zlecone wypłaty wcześniejsze nie dotarły na konta. Sprawa jest większa, bo osób pokrzywdzonych jest więcej, opisują to tutaj w temacie:
https://forum.bukmacherskie.com/threads/uberlucky.167403/page-6
Sam jestem jednym z pokrzywdzonych na kwotę ok 5000 zł (balans + kupon który był wygrany i jest ta kasa na koncie). Znam również parę innych, gdzie zabrana kwota wynosi od paru do kilkunastu tysięcy złotych. Dodam, że konta były otwierane na prawdziwe dane, prawdziwych użytkowników, zweryfikowane prawdziwymi dokumentami. Część z nich nawet miała weryfikację telefoniczną. Można było dołączyć z Polski bez problemu, natomiast po zarekwirowaniu pieniędzy, w naszych danych kraj magicznie zmienili na Australię. Na pytanie, czemu pieniądze zniknęły z konta, bukmacher odpisał na maila [tłumaczenie oryginału na polski]:
Nasze Warunki stanowią:7.2. Użytkownik jest świadomy, że prawo dostępu i korzystania z Witryny oraz wszelkich oferowanych w niej produktów może być uznane za nielegalne w niektórych krajach. Familypot nie jest w stanie zweryfikować legalności usługi w każdej jurysdykcji, w związku z czym jesteś odpowiedzialny za ustalenie, czy dostęp do naszej Witryny i korzystanie z niej jest zgodne z prawem obowiązującym w Twoim kraju i gwarantujesz nam, że hazard nie jest nielegalny w terytorium, na którym mieszkasz. Ponadto oświadczasz, że nie jesteś rezydentem Stanów Zjednoczonych i ich terytoriów zależnych, baz wojskowych i terytoriów. Familypot zabrania również osobom (w tym tymczasowym gościom) znajdującym się lub rezydentom niektórych jurysdykcji; aby uniknąć wątpliwości, dostęp i rejestracja z krajów, które nie znajdują się na liście rozwijanej dostępnej na etapie rejestracji, jest surowo zabroniona.
Z tego powodu z Twojego konta gracza skonfiskowano 4356,21 PLN.
Życzymy miłego dnia i skontaktuj się z nami ponownie, jeśli kiedykolwiek będziemy mogli coś dla Ciebie zrobić.
2.4. Fakty dotyczące konfiskaty
Na dzień 22 maja 2023 wiadomo już, że bukmacher Uberlucky zamyka działalność, wraz z konfiskatą środków graczy.
Wiadomo też, że ani komisja Kahnawake ani komisja Curacao NIE są skłonne do pomocy, mimo iż udzieliły licencji i poręczenia na stronie bukmachera.
Na dzień 3 kwietnia 2023 udało mi się ustalić co następuje:
- konta Polaków zostały zamknięte na UberLucky.com
- wszystkie środki Polaków zostały skonfiskowane (nawet depozyty nie zostały zwrócone)
- jako powód konfiskaty bukmacher podał punkt 7.2 regulaminu, w którym jest mowa, że korzystanie z jego produktów może być nielegalne z niektórych krajów
- bukmacher ściągnął w Regulaminie z siebie odpowiedzialność za sprawdzenie wszystkich jurysdykcji i wymienił listę tych krajów, co do których miał pewność, że hazard w nich jest zabroniony
- przez około 2 lata bukmacher akceptował rejestracje od Polaków
- obsługa na live czacie nie potrafi podać szczegółów dotyczących kont Polaków poza tym, że rejestracje z Polski zostały zablokowane
- rejestracja Polaków jest zablokowana dla nowych graczy (weryfikacja po IP, nr kierunkowym telefonu komórkowego, ale bez wyświetlania informacji zwrotnych dlaczego przejście do kolejnego etapu formularza nie jest aktywne)
Wiarygodność bukmachera:
- UberLucky musiał od początku wiedzieć, że kwestie prawne są niejasne w Polsce (skoro uruchomił markę Allincasino w 2021 roku w języku polskim)
- wygląda na to, że zapisem w Regulaminie bukmacher chciał ściągnąć z siebie odpowiedzialność, która na nim ciąży (akceptacja właściwych graczy), by pod tym pretekstem dokonać później kradzieży pieniędzy z kont graczy z Polski
- wygląda na to, że bukmacher UberLucky dobrowolnie NIE odda skonfiskowanych Polakom pieniędzy
Gracze z Polski zostali okradzeni. Wszystko wskazuje na to, że proceder był zaplanowany w 2021 roku albo nawet wcześniej.
Gracze wnioskują o wypłatę środków z konta na wskazane konta bankowe.
3. Co dalej?
3.1. Etap zbierania danych
W marcu i kwietniu 2023 starałem się nawiązać kontakt z odpowiednią osobą po stronie bukmachera UberLucky, która będzie mogła mi podać więcej informacji.
Bez skutku. Jeżeli oddadzą środki Polakom, to opublikuję sprostowanie.
3.2. Potrzebny szablon oficjalnej skargi
W maju 2023 negatywny scenariusz, w którym bukmacher nie będzie chciał podjąć rozmów, zmienił się z bardzo prawdopodobnego na rzeczywisty.
W związku z tym należy działać możliwie szybko i w sposób skoordynowany.
Tylko łącząc siły, pojedynczy gracze mogą mieć szansę wywarcia presji na:
- bukmacherze
- strony, które promują te SCAM-y
- komisji nadzoru Curacao
Osoby poszkodowane powinny przygotować i wysłać oficjalne pismo do organów nadzorczych Curacao oraz Kahnawake (w języku angielskim), z ogólnym opisem najważniejszych informacji (bez zbędnych detali). Każdy gracz będzie musiał wysłać takie pismo w swojej sprawie.
Informacje jak złożyć skargę są opisane tutaj:
3.3. Złożenie oficjalnej skargi na UberLucky
3 kwietnia 2023 wysłałem emaile do komisji Curacao i Kahnawake. Kahnawake (KGC) wyraziło gotowość do pomocy, ale ostatecznie zrzekło się odpowiedzialności.
W dniu 14 kwietnia 2023 KGC odmówiło pomocy jednemu z graczy:
Skontaktowaliśmy się z operatorem, który potwierdził, że zarejestrowałeś się w Uberlucky w ramach autoryzacji Curacao Gaming. Poinformowali nas, że będziesz musiał skontaktować się bezpośrednio z Antillephone za pośrednictwem adresu complaints@gaminglicences.com, jak określono w ich Warunkach:
11. Reklamacje
11.1. Gracz może skontaktować się z naszym działem obsługi klienta pod adresem complaints@uberlucky.com, aby przekazać nam wszelkie skargi dotyczące naszych usług.
11.2. Skargi są rozpatrywane przez nasz zespół wsparcia i w razie potrzeby eskalowane w organizacji. Gracz zostanie poinformowany o stanie reklamacji w rozsądnym stopniu.
11.3. Gracz ma prawo do wniesienia nierozwiązanych sporów do Antillephone za pośrednictwem complaints@gaminglicences.com.
Niestety nie możemy Ci dalej pomóc.
Skargę należy skierować zatem do Curacao (email w powyższej treści odpowiedzi).
Niestety jest to zła wiadomość dla graczy, bo Curacao jest bezwartościową komisją.
Etap pomocy komisji można uznać za NIEUDANY.
3.4. Plan awaryjny – czarny PR
Mediacje z bukmacherem się nie powiodły. Firma Familypot uznała, że uciszy sprawę zamykając oszukańcze marki i kradnąc pieniądze graczy.
Masz jednak wpływ!
Trzeba zbojkotować firmę Familypot BV, gdzie się tylko da!!!
Niech będzie głośno o ich kradzieży!
Trzeba napisać gdzie się da, jak oszukali graczy i co zrobią z kolejnymi graczami pod nowymi markami, jakie otworzą.
Trzeba głośno powiedzieć, że komisja Kahnawake kryje ich przekręty. To samo robi komisja Curacao.
Niech gracze wiedzą, że żadnemu z tych podmiotów nie wolno ufać!
Liczę na Waszą pomoc w generowaniu czarnego PR-u w TOP10 google na frazy związane z marką Familypot.
Pomożecie???
3.5. Plan awaryjny – Droga prawna
Jeśli twoja strata jest duża, to można rozważyć drogę prawną.
Nie wiem jak wygląda takie postępowanie, bo nigdy przez nie nie przechodziłem.
Jeśli poszukasz informacji w Internecie, to na pewno je znajdziesz.
Uważaj jednak na kolejnych oszustów, którzy mogą Ci obiecać gruszki na wierzbie, a w efekcie stracisz tylko kolejne pieniądze…
Być może ten komentarz Google dot. Xecutive Corporate Management B.V. będzie przydatny w znalezieniu rozwiązania:
Nie traktują skarg poważnie. Firma może działać nielegalnie, nie szanować świadomego hazardu, a właścicielowi Christopherowi to nie przeszkadza. Rozszerza swoją firmę na kilka krajów, a nawet jest właścicielem kasyna. Dzięki nowym przepisom w Curaçao sąd nie będzie łatwy i miękki, jak to było kiedyś z oszustami. Przy okazji wypełniłem skargę w Wielkiej Brytanii „oszustwo akcji” i skargę na policję, polecam wszystkim, aby to zrobili, aby NL mogła mieć przeciwko niemu dużą sprawę. Jeśli masz z nimi problem, skontaktuj się z UE (europe-consommateurs.eu) i podaj im ref: ECCFR-63100 oni badają moją sprawę. Weźmy też prawnika w Curaçao, mogą złożyć sprawę w sądzie, a od tego roku obowiązuje nowe rozporządzenie w sprawie komisji kontrolnej.
4. Podsumowanie
To na co masz teraz wpływ to:
- Zrobić notatki w Podręczniku typowania ze swojego błędu, aby go już nigdy więcej NIE powtórzyć.
- Ostrzec innych graczy przed firmą Familypot B.V.
Przepraszamy.
Jak możemy poprawić artykuł?
Dziękujemy za przesłanie opinii.