Muchbetter od 2 miesięcy nie ma odpowiedzi. Prosi klientów o pomoc poprzez wypełnienie formularza i zasypanie odpowiedzialnej za blokadę środków firmy… emailami. Proponuję się dołączyć. Na pewno to nie zaszkodzi, a może pomóc.
Poniżej treść emaila wysłanego do klientów (pogrubiłem meritum):
Szanowny Kliencie,
Dziękujemy za nieustanną cierpliwość i przekazujemy aktualne informacje na temat naszej działalności w EOG oraz stanu Twojego konta u nas.
Zgodnie z naszą wcześniejszą komunikacją, pragniemy przypomnieć, że UAB Payrnet, jako instytucja pieniądza elektronicznego licencjonowana przez Bank Litwy, jest podmiotem odpowiedzialnym za ochronę środków przechowywanych w portfelach swoich klientów. MuchBetter jest pośrednikiem UAB Payrnet, dlatego Twój portfel jest przechowywany w UAB Payrnet, podobnie jak Twoje środki. MuchBetter nie zabezpiecza (i prawnie nie może) chronić Twoich środków, a rozliczenie z Tobą należy do UAB Payrnet.
Zgodnie z tym, od ponad dwóch miesięcy MuchBetter dokłada wszelkich starań, abyś mógł odzyskać dostęp do swoich środków. W tym celu MuchBetter zbadał dwie możliwości.
Po pierwsze, MuchBetter dwukrotnie zwracał się do Banku Litwy (organu nadzorczego UAB Payrnet) z prośbą o polecenie UAB Payrnet zwolnienia Twoich środków lub umożliwienia MuchBetter zwrotu środków z własnych środków. Odpowiedzi dostarczyły bezpośredniej wiadomości – UAB Payrnet ponosi wyłączną odpowiedzialność za rozliczenia z klientami przyjętymi i obsługiwanymi przez MuchBetter.
W ostatniej odpowiedzi Banku Litwy otrzymanej 25 kwietnia 2023 r. Bank Litwy zauważył, że jego decyzja o nałożeniu środków ograniczających (które są powodem braku dostępu do środków) została podjęta wobec UAB Payrnet i tylko UAB Payrnet może zwrócić się do Banku Litwy o rozwiązanie problemu rozliczenia z Tobą.
Po drugie, MuchBetter nieustannie próbuje komunikować się z UAB Payrnet za pośrednictwem różnych kanałów i osób w organizacji. Minęły już dwa miesiące, odkąd po raz pierwszy zwróciliśmy się do UAB Payrnet z prośbą o uwolnienie środków, ale UAB Payrnet w większości milczy, z wyjątkiem kilku niejasnych odpowiedzi. UAB Payrnet odmawia naprawienia tej sytuacji.
W związku z tym wszelkie decyzje lub działania wymagane do uzyskania dostępu do środków w portfelu MuchBetter całkowicie zależą od działań UAB Payrnet. Organ nadzorujący UAB Payrnet jasno i jednoznacznie potwierdził, że tylko UAB Payrnet może coś z tym zrobić.
W związku z powyższym wszelkie pytania, prośby i reklamacje związane z brakiem dostępu do środków prosimy kierować do UAB Payrnet, ponieważ może to skłonić ich do podjęcia wszelkich niezbędnych działań w celu uwolnienia środków.
Aby skontaktować się z UAB Payrnet, wypełnij ten formularz online:
https://railsbank.typeform.com/to/vwXAeUkH
lub wyślij wiadomość e-mail na adres reklamacje@payr.net (kopia do info-vilnius@payr.net).
Zastrzeżenie: Ze względu na priorytet tej sprawy oraz fakt, że chcieliśmy jak najszybciej informować Cię o aktualnych problemach, odpowiadamy na Twoje zapytanie wyłącznie w języku angielskim. Z góry przepraszamy, ale jeśli chcesz przetłumaczyć to na inne języki, sugerujemy skorzystanie z usług zweryfikowanych tłumaczeń dostępnych online, jednak nie gwarantujemy jakości, właściwego kontekstu ani dokładności tych tłumaczeń.
Pozdrowienia,
Zespół obsługi klienta MuchBetter