SureBety – wszystko o zakładach bukmacherskich

    ARTYKUŁ

    Sporty wirtualne to gra, której zadaniem jest animacja zdarzeń sportowych. Możesz obstawiać wyniki piłki nożnej, tenisa, wyścigów psów itp. Sporty wirtualne są przeznaczone dla graczy rekreacyjnych. Zarobienie na nich jest możliwe, ale pod kilkoma warunkami.

    1. Sporty wirtualne – co to jest?

    Sporty wirtualne, znane też jako "virtuals", "Virtual sports" lub "GRY", to specjalne programy komputerowe, które symulują prawdziwe wydarzenia sportowe. Każdy krok generowany przez algorytm wyświetla się w formie animacji, która przedstawia wizualizację obliczeń wykonywanych przez taki program.

    Virtuals przedstawiają tylko fragmenty spotkania (dla sportów, które trwają regulaminowo dosyć długo, np. piłka nożna czy koszykówka) lub prezentują pełen przebieg wydarzenia (np. wyścigi psów czy koni).

    Rozgrywki trwają od 2 do 4 minut. Później jest przerwa na statystyki i kolejne zakłady przedmeczowe (około 1 minuta). Następnie zakłady są zawieszane i odtwarzane jest kolejne wydarzenie.

    I tak 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przez cały rok.

    Wirtualne postaci (ludzie i zwierzęta) nie męczą się (ani nie chorują na koronawirusa), dlatego gracze mogą typować wyniki spotkań dyscyplin non-stop.

    1.1. Sporty wirtualne: piłka nożna

    Rynek zakładów piłkarskich jest ogromny, zatem nikogo nie dziwi, że ta dyscyplina weszła do licznej rodziny sportów wirtualnych. Spotkania toczą się w obrębie wymyślonych lig w formie sezonów i kolejek lub rozgrywek pomiędzy państwami.

    Ofertę zakładów znajdziesz zwykle w osobnej zakładce typu "Sporty Wirtualne", "Wirtualne Sporty".

    Ligi Wirtualne trwają zwykle rzeczywiste 90 minut i są dostępne w tradycyjnej ofercie zakładów przedmeczowych i/lub na żywo, ale z oznaczeniem VR (ang. Virtual Reality) albo SRL (ang. Simulated Reality League).

    Ponieważ licencja na użytkowanie nazw własnych zespołów nie należy do tanich, nierzadko natrafimy na specyficzne określenia takie jak Elka Warszawa, Naprzód Rzeszów czy Lew Gdańsk. W przypadku lig wirtualnych będzie to np. Aston Villa SRL czy Man United SRL.

     

    Rozgrywane są mecze ligowe i międzynarodowe, a także "mecze ekstra". Liczba odtwarzanych sytuacji wynosi zwykle 4 lub 6. Dokładna liczba spotkań zależy od kilku czynników, ale wynosi ona zwykle kilkaset meczów na dobę, w zależności od bukmachera.

    W ofercie zakładów najczęściej spotyka się:

    • kursy meczu 1X2, pierwsza połowa 1X2, dana drużyna strzeli gola,

    • handicapy — w większości przypadków jednobramkowe,

    • ilość goli w formie Under/Over na łączny wynik i rezultat poszczególnych zespołów,

    • dokładny wynik.

    ​1.2. Sporty wirtualne: tenis ziemny

    Oferta sportów wirtualnych obejmuje również tenis ziemny. Rozgrywki są prowadzone w ramach wirtualnych turniejów (np. Britania Open w STS), meczy międzynarodowe czy zmagań wymyślonych zawodników. Czas między spotkaniami wynosi około 3,5 minuty, co daje ok. 400 meczów/dobę.

    Prezentowany jest zwykle 1 gem spotkania, ale bukmacherzy różnią się między sobą w tym względzie.

    Mamy do dyspozycji zakłady przedmeczowe, w obrębie których możemy typować:

    • zwycięzcę: meczu, 1. seta, 1. gema,

    • liczbę gemów: w formie Under/Over w 1. secie i w całym spotkaniu,

    • dokładny wynik w meczu i w 1. secie.

    1.3. Sporty wirtualne: wyścigi psów i koni

    Na stronach legalnych bukmacherów możemy zobaczyć także wyścigi zwierząt — psów i koni. Zawody odbywają się m.in. na nieistniejących już torach (Tor Katowice w STS) lub w obrębie wymyślonych lig (Liga Fortuny).

    W każdym wyścigu bierze udział sześć lub osiem psów albo od kilku do kilkunastu koni . Samo wydarzenie trwa około 2 minuty. Rozgrywane jest ok. 475 wyścigów na dobę.

    Gracze mogą zawierać następujące zakłady:

    • na miejsce danego zwierzęcia — zwycięzca, miejsce w TOP2 albo miejsce w pierwszej trójce,

    • dokładną kolejność 1-2 (odpowiednio: 1-2-3) — kombinacja dwóch (odpowiednio trzech) koni lub psów, które zajmą pierwsze dwa miejsca (odpowiednio pierwsze trzy miejsca) w określonej kolejności,

    • dowolną kolejność: TOP2 (odpowiednio: TOP3) — kombinacja dwóch (odpowiednio trzech) koni lub psów, które zajmą pierwsze dwa miejsca (odpowiednio pierwsze trzy miejsca) w dowolnej kolejności,

    2. Jak działają sporty wirtualne?

    2.1. Losowość sportów wirtualnych

    Sportom wirtualnym bliżej do gier losowych czy slotów niż do klasycznych zakładów sportowych.

    Bazują one na algorytmach, które określają wyniki wydarzenia w oparciu o wbudowane statystyki generowania zdarzeń.

    2.2. Jak wygląda wirtualny mecz?

    Typowy mecz piłkarski dzieli się na kilka wyświetlanych sekwencji o długości kilkunastu sekund. Każda taka sekwencja to wynik losowania spośród wszystkich dopuszczalnych animacji.

    Każdy scenariusz ma przypisaną wartość bramkową i określone prawdopodobieństwo wystąpienia. Wynik końcowy jest sumą wartości bramkowych.

    PRZYKŁAD:

    Startuje mecz. Algorytm losuje z dozwolonych pul zdarzeń 4 zdarzenia-animacje do zaprezentowania. Uwzględnia przy tym prawdopodobieństwa, wynikające z kursów zdarzenia.

    Po wylosowaniu prezentowane są animacje:

    Sytuacja 1: Drużyna A strzela gola z główki (1-0)
    Sytuacja 2: Drużyna B marnuje sytuację sam na sam (nadal 1-0)
    Sytuacja 3: Drużyna A trafia w słupek (nie strzela gola) (nadal 1-0)
    Sytuacja 4: Drużyna A strzela bramkę z rzutu wolnego (2-0)

    Wynik: 2-0

    2.3. Od czego zależą kursy spotkania?

    Powiedzmy, że algorytm oszacował szanse drużyn 50-50% i średnią ilość bramek 3.0 z 6 możliwych do strzelenia podczas meczu. "Sprawiedliwe kursy" trzeba by obliczyć na podstawie wzorów statystycznych. Są one bardzo skomplikowane, ale powiedzmy, że ich wynik wyglądałby tak:

    Zdarzenie 1 X 2
    Drużyna A - Drużyna B 2.67 4.0 2.67

    Oczywiście bukmacher musi zarabiać, więc kursy te bukmacher obciąża marżą. Dla sportów wirtualnych marża bukmachera oscyluje w przedziale 4% ÷ 10%.

    Dla marży 5% kursy mogłyby mieć wartość (istnieje wiele prawidłowych kombinacji):

    Zdarzenie 1 X 2
    Drużyna A - Drużyna B 2.55 3.75 2.5

    Wartości kursów są obliczane w momencie generowania nowego zdarzenia, a końcowy rezultat oraz wszystkie sytuacje od początku do końca wydarzenia to wypadkowa obliczeń.

    Innymi słowy, kursy znajdujące się na stronach bukmacherów odzwierciedlają dokładne wartości prawdopodobieństwa, na które nałożona jest marża.

    UWAGA:
    Jeśli cały mechanizm sportów wirtualnych jest skonstruowany prawidłowo (a raczej tak jest), to nie istnieje mecz, w którym można znaleźć valuebet. Jeśli gracz nie otrzymał bonusu na sporty wirtualne, to może on wygrać jedynie w krótkim okresie czasu, jeśli szczęście mu dopisze.

    W przypadku klasycznych zakładów mamy do czynienia z szacowaniem szans poszczególnych drużyn, a nie z dokładnymi wartościami prawdopodobieństwa, dlatego znalezienie valuebetu w prawdziwych zakładach jest możliwe.

    3. Psychologia sportów wirtualnych

    Gracz obserwujący sporty wirtualne może zauważyć wiele podobieństw do zakładów sportowych:

    • oferta kursów, sugerująca że jedna drużyna ma większe szanse na zwycięstwo niż druga
    • nazwy drużyn zbliżone do prawdziwych
    • herby drużyn i stroje piłkarskie podobne do prawdziwych
    • statystyki w formie tabeli ligowej
    • historia rozegranych spotkań (wyniki spotkań są publicznie dostępne)
    • animacje imitujące prawdziwe zdarzenia sportowe
    • odgłosy kibiców i komentarz telewizyjny

    Z powodu tych podobieństw, można łatwo zapomnieć, że ma się do czynienia z algorytmem.

    Co więcej, łatwo można ulec paradoksowi hazardzisty.

    Gracz może pomyśleć, że każda wygrana w lidze może obniżać szansę wygranej w następnym meczu, bo wygrana "zawyża średnią", a przegrana "obniża średnią" spodziewanych wygranych.

    Na przykład, jeśli z kursów przed startem ligi wynika, że drużyna powinna wygrać 24 z 36 spotkań w lidze, a wygrała już 5/5 meczów od początku sezonu, to gracz może pomyśleć, że teraz powinno "iść gorzej" tej drużynie, bo algorytm powinien trzymać się blisko spodziewanej średniej.

    Mogłoby to być prawdą, gdyby zdarzenia były od siebie zależne. Algorytm natomiast generuje wyniki jako zdarzenia niezależne. Wniosek o "regresji do średniej" NIE jest więc zasadny w przypadku sportów wirtualnych.

    Może to być oczywiście zależne od rodzaju zastosowanego algorytmu, ale w prawidłowym algorytmie zdarzenia powinny być niezależne.

    4. Jak obstawiać sporty wirtualne?

    4.1. Gra rekreacyjna

    Każde wydarzenie z zakresu sportów wirtualnych trwa od 2 do 4 minut. Pomiędzy meczami lub wyścigami mamy 60-90 sekund na zawarcie zakładu na następne spotkanie.

    Po wybraniu zdarzeń, dobraniu stawki i zatwierdzeniu zakładu (zdarzenia dodaje się tak samo jak w klasycznych zakładach) pozostaje czekać na wynik rozgrywki. Dopuszczalne są zarówno kupony z pojedynczym zakładem, jak i AKO.

    Po ukończeniu meczu lub wyścigu, kupon zostaje automatycznie rozliczony, a ewentualna wygrana dodana do salda konta.

    Gra rekreacyjna nie wymaga myślenia. Po prostu usiądź i ciesz się chwilą relaksu!

    4.2. Gra dla zysku

    Aby zarobić na sportach wirtualnych, musisz znaleźć coś, co da ci przewagę w długim okresie czasu.

    Przykładowy schemat działania:

    1. Bardzo dobrze poznać zasadę działania sportów wirtualnych.
    2. Trzeba zrozumieć i zapisać sobie spostrzeżenia jak działa algorytm w konkretnej dyscyplinie u konkretnego bukmachera (a dokładniej mówiąc w konkretnym oprogramowaniu, bo bukmacherzy używają ograniczonej ilości oprogramowań).
    3. Zebrać dane historyczne (kursy + nazwy zdarzeń dla danej dyscypliny). W wynikach spotkań, na stronie bukmachera, zwykle nie ma podanych historycznych kursów. Są same wyniki.
      Kursy trzeba więc samemu "zaciągnąć" ze strony bukmachera oprogramowaniem do parsowania danych. Trzeba zebrać wystarczającą ilość danych, aby można było przeprowadzić rzetelną analizę, czyli wyniki z tygodnia lub miesiąca czasu. W idealnej sytuacji pobieranie danych musi mieć charakter ciągły.
    4. Zbadać zależności wewnątrz algorytmu.
      • W jaki sposób generowane są zdarzenia?
      • Czy każda z drużyn ma przypisaną na stałe "siłę" gry czy kurs nie są zależne od nazw drużyn? Jeśli TAK jest, to spotkanie tych samych drużyn, będzie miało zawsze te same kursy. Jeśli NIE, to trzeba badać historię spotkań bez względu na nazwę drużyn. Wariant "NIE" bardzo obniża szanse na znalezienie słabości algorytmu.
    5. Przeprowadzenie analizy statystycznej: zestawienie kursów z wynikami.
    6. Szansa: założenie, że algorytm wykorzystuje pseudolosowość. To może być jego słabością.

    5. Bezpieczeństwo sportów wirtualnych

    Opublikowane na stronach legalnych spółek regulaminy przybliżają temat zabezpieczeń. Do serwerów, na których odbywają się symulacje, dostęp ma wyłącznie dostawca oprogramowania.

    Tego typu usługami zajmują się firmy, które dostarczają soft do kasyn wirtualnych. Polscy bukmacherzy korzystają z algorytmów od m.in. Playtech, Leap Gaming czy BetConstruct.

    Testowaniem oprogramowań typu kasynowego zajmują się specjalistyczne firmy typu eCOGRA. Dowiadując się jak działają, może znajdziesz jakąś słabość stosowanych algorytmów.

    Jeśli znajdziesz "lukę" w którymś z oprogramowań, lepiej nie mów o niej nikomu, tylko wykorzystaj zanim zostanie załatana. Możesz ewentualnie sprzedać tą informację za grube pieniądze dostawcy oprogramowania (po podpisaniu umowy).

    6. Jak wygrywać w sporty wirtualne?

    Sporty wirtualne to symulacje wirtualnych wydarzeń. Każdy gracz musi mieć świadomość, że na wynik wpływ ma wyłącznie program komputerowy.

    Kursy na tablicach bukmacherów reprezentują rzeczywiste szanse na zaistnienie danego zdarzenia. Nie ma tu miejsca na pomyłki i złe doszacowania, wszystko jest liczone z matematyczną precyzją. Z tego prostego powodu w sportach wirtualnych raczej NIE spotkamy tak pożądanych przez graczy valuebetów.

    Nie będzie zatem przesadą stwierdzenie, że zakłady na sporty wirtualne nie różnią się zbytnio od gry na slotach czy w wirtualnych kasynach. Każdy bukmacher zabezpiecza swoje zyski, nakładając marżę, co daje mu przewagę nad graczem (kursy są zaniżone). Co może zniwelowaćprzewagę?

    Moim zdaniem zarabianie na sportach wirtualnych możliwe jest tylko w trzech przypadkach:

    1. w krótkim okresie czasu (szczęście)
    2. dzięki znalezieniu luki w algorytmie
    3. dzięki bonusom

    6.1. Wpływ szczęścia

    Nie istnieje system stawkowania, który zwiększałby szanse gracza. Z teorii gier wynika, że w dłuższej perspektywie czasu każdy bukmacher wygrywa – ma przewagę dzięki marży. Nie oznacza to jednak, że w krótkich odcinkach czasu nie będziemy zyskiwać, ale zależy to wyłącznie od szczęścia.

    Aby samemu się o tym przekonać, wystarczy przez jakiś czas typować „na kartce” płaską stawką, wykorzystując różne stawkowania i zobaczyć, do czego to prowadzi.

    W krótkim okresie czasu mogą się pojawić zyski. Im dłużej gramy, tym więcej zarabia bukmacher.

    6.2. Luka w algorytmie

    Znając historię dużej ilości rozegranych spotkań, można oszacować "siłę gry" poszczególnych zespołów. Na podstawie informacji ile średnio obie drużyny strzelają i ile średnio tracą, można obliczyć spodziewaną sumę bramek w meczu oraz wartość przewagi jednej z nich.

    Następnie można wyprowadzić odpowiednie wzory do szacowania prawidłowych kursów na podstawie danych statystycznych poszczególnych drużyn (które mają zastosowanie też do prawdziwych zdarzeń piłki nożnej).

    Na podstawie wielkości przewagi jednej z drużyn i spodziewanej sumy bramek można wyprowadzić poprawne kursy na każdą parę drużyn. Jeśli kurs oferowany przez bukmachera jest niższy niż wyliczony kurs (a pewnie tak będzie w większości albo w każdym przypadku), to zakładu nie opłaca się stawiać bez żadnego bonusu.

    6.3. Bonusy na wirtualne sporty

    Swoją ciekawość możemy zaspokoić w praktyce dzięki bonusom na wirtualne sporty. Bukmacherzy cyklicznie oferują dodatek w postaci np. 25 PLN tygodniowo na sporty wirtualne. Bukmacher przez to oddaje część przewagi licząc na to, że gracz nie będzie umiał jej wykorzystać.

    Trzeba matematycznie zbadać, czy oddana przewaga jest wystarczająca do tego, by udało się zarobić na sportach wirtualnych w krótkim okresie czasu.

    W przypadku bonusu trzeba wykonać dodatkowe obliczenia związane z wymaganym obrotem. Wtedy zmiana stawkowania może pomóc, bo gracz zakłada, że po zrobieniu obrotu wycofa się z obstawiania.

    7. Promocje na sporty wirtualne

    Ponieważ sporty wirtualne cieszą się coraz większą popularnością, legalni bukmacherzy przygotowują liczne premie i bonusy, które można wykorzystać na zakłady.

    Jakie bonusy występują dla sportów wirtualnych?

    7.1. Bonus powitalny

    Na graczy zakładających konto, u legalnego bukmachera, coraz częściej czeka premia powitalna. Ów dodatek daje możliwość zawierania zakładów wirtualnych (wliczanych do wymaganego obrotu) u takich legalnych spółek jak STS czy Fortuna.

    7.2. Bonusy bez wymaganego obrotu

    Mam na myśli wszelkie dodatki w postaci zakładu bez ryzyka (tzw. cashback) czy darmowego zakładu (tzw. freebet).

    W większości przypadków bonusy te są dodawane do pakietu startowego i można je przeznaczyć na sporty wirtualne. Bukmacher Betfan daje 40 PLN (w formie cashback) i to aż maksymalnie 7 razy.

    Jeżeli zagramy AKO w obrębie virtuals za kwotę minimum 40 PLN, a okaże się nietrafiony, spółka zwróci nam na saldo główne 40 PLN.

    7.3. Brak podatku

    Szanse na większe wygrane dają też bezpodatkowe zakłady. U zagranicznych bukmacherów to standard, a na rodzimym rynku wciąż są bardzo poszukiwaną formą promocji.

    Spółka Betfan cyklicznie organizuje akcję „HAPPY HOURS”, podczas której wygrane zwiększają się o 14%. Do promocji dopuszczane są kupony AKO, na których znajdują się zdarzenia z kursem nie mniejszym niż 1.25.

    7.4. Inne bonusy

    Fani typowania w punktach stacjonarnych również mogą korzystać z bonusów na sporty wirtualne.

    Okazjonalnie bukmacher Fortuna umożliwia swoim klientom czerpanie korzyści z virtuals. W czasie trwania promocji wystarczy zawrzeć minimum 3 kupony prematch (solo, AKO lub MAXIKOMBI) zawierające co najmniej 1 zdarzenie związane ze sportami wirtualnymi o stawce min. 10 PLN brutto. Zyskamy wtedy bonus w wysokości 1400 punktów FKP (wartość 10 PLN).

    8. Bukmacherzy do sportów wirtualnych

    Obecnie na polskim rynku zakładów bukmacherskich online funkcjonuje dziewięć spółek, które w swojej ofercie mają sporty wirtualne.

    Poniżej zestawiamy ofertę dyscyplin oraz średnie marże we wszystkich wymienionych firmach.

    Bukmacher Piłka nożna Koszykówka Tenis Wyścigi psów Wyścigi koni Żużel Wyścigi aut Wyścigi motorowe
    f*** + + + + + + + +
    z*** + + + + + + + +
    U*** + + + + +
    l*** + + + + +
    m*** + + + + +
    b*** + + + + +
    l*** +

    + + + +
    STS + + + + +
    Fortuna + + + + + +
    Betfan + + + + + +
    forBET + + + + + +
    TOTALBET + + + + +
    Milenium + + + + +
    Noblebet + + + + +
    LVbet + + +
    PZBUK + + + +
    Superbet + + + +
    totolotek +

    Jeden z liderów proponuje tyle sportów, że nie mieszczą się w tej tabeli.
    Betfan proponuje typerom zakłady na kolarstwo torowe, a Noblebet na wyścigi rydwanów.

    Aktualnie na polskim rynku sportów wirtualnych dominuje Fortuna i STS. Obie spółki udostępniają graczom największą pulę zakładów: zdarzeń głównych i pobocznych.

    8.1. Sporty wirtualne STS

    STS jest zdecydowanym liderem na rynku sportów wirtualnych wśród bukmacherów legalnych.

    STS oferuje graczom takie sporty wirtualne jak:

    • piłka nożna (cała liga)
    • tenis ziemny (całe mecze)
    • koszykówka (cała liga)
    • wyścigi koni (seria biegów w ramach danego toru)
    • wyścigi psów

    Ponadto typerzy mają dostęp do szerokiej gamy zdarzeń głównych i pobocznych. U tego bukmachera nie występuje komentator spotkań.

    Marża STS dla piłki nożnej jest rozsądna:

    • 5% dla kursów meczu 1X2
    • 8% dla Under/Over

    Zobacz sporty wirtualne w STS

    8.2. Sporty wirtualne Fortuna

    W ofercie Fortuny gracze znajdą zakłady na:

    • piłkę nożną (tylko pojedyncze mecze)
    • tenis ziemny (obstawianie 1 gema)
    • żużel
    • wyścigi psów
    • wyścigi koni
    • wyścigi samochodów

    W obrębie każdego wydarzenia można stawiać zakłady na kilkadziesiąt zdarzeń głównych i pobocznych. Dodatkowym atutem bukmachera jest polski komentator towarzyszący spotkaniom.

    Po pewnym czasie da się zauważyć, że komentarze są schematyczne. Przy niektórych sportach mogą one "psuć" odgłosy wydarzenia. Kwestia gustu.

    Marża Fortuny dla piłki nożnej jest bardzo duża:

    • 11% dla kursów meczu 1X2
    • 10% dla Under/Over

    Zobacz sporty wirtualne w Fortunie

    8.3. Sporty wirtualne LVbet

    Bukmacher LVbet posiada zakłady na:

    • piłkę nożną
    • wirtualny tenis (obstawianie całego spotkania)
    • wyścigi koni

    Gracz może wybierać spośród kilkudziesięciu zdarzeń, które towarzyszą każdemu wydarzeniu. Transmisje są prowadzone przez anglojęzycznego lektora.

    Marża LVbet dla piłki nożnej jest duża:

    • 10% dla kursów meczu 1X2
    • 9% dla Under/Over

    Zobacz sporty wirtualne w LVbet

    Marża bukmacherów zagranicznych jest zwykle mniejsza niż wymienionych bukmacherów legalnych. Nie pobierają oni także podatku 12% od zakładu.

    Poproszę listę zagranicznych bukmacherów do sportów wirtualnych

    9. FAQ – pytania

    9.1. Co to jest Simulated Reality Game?

    Simulated Reality Game (symulowana rzeczywistość) to symulacja rozgrywek sportowych, których wynik można obstawiać. Czas ich trwania jest zróżnicowany. Simulated Reality Games działają na zasadzie sztucznej inteligencji dzięki wykorzystaniu danych historycznych i wyników statystycznych z ponad 50 000 wydarzeń.

    wirtualne-mecze-betradar-640x280.png Symulacja wirtualnego meczu wraz ze statystykami, Źródło: Betradar.com

    Można powiedzieć, że jest to inna nazwa dla sportów wirtualnych.

    Sporty wirtualne mają często osobne warunki promocji. U większości bukmacherów wykorzystanie bonusu powitalnego na sporty wirtualne nie anuluje bonusu powitalnego na zakłady sportowe.

    9.2. Czy esport i sporty wirtualne to to samo?

    Esport to tzw. elektroniczny sport. NIE ma nic wspólnego ze sportami wirtualnymi (sport wirtualnych postaci).

    Esporty to rozgrywki graczy komputerowych, którzy rywalizują ze sobą w ramach turnieju. Zwykle gra jedna drużyna graczy przeciwko drugiej, ale za pomocą komputera.

    Przykładami gier, w ramach których toczy się rywalizacja, są League of Legends czy Counter Strike.

    Wyniki w esportach (jest to specyficzna część zakładów sportowych) są zdeterminowane działaniem ludzkim prawdziwych graczy z prawdziwymi emocjami i ludzkimi słabościami psychiki.

    Wyniki w sportach wirtualnych są zdeterminowane przez specjalny algorytm. Wyniki są generowane na podstawie określonych reguł i czynnik ludzki (wirtualnych zawodników) nie ma tu znaczenia.

    9.3. Czy sporty wirtualne są obciążone podatkiem 12% od zakładu?

    Tak.

    Dlatego u legalnych bukmacherów nie tylko musisz pokonać marżę bukmachera, by zarobić, ale także podatek 12%. W praktyce graniczy to z cudem.

    Dlatego sporty wirtualne są dedykowane tylko graczom rekreacyjnym.

    9.4. Czy sporty wirtualne oszukują?

    Sporty wirtualne to dział, który został zatwierdzony przez Ministerstwo Finansów i podlega jego kontrolom. Oprogramowanie dostarczają zewnętrzne firmy, które także muszą wykazać poprawność działania swoich algorytmów.

    Bez względu na opinie krążące w sieci, nie może być mowy o oszukiwaniu graczy.

    9.5. Jak oszukać wirtualne sporty i wygrać?

    Aby mieć wpływ na wyniki wydarzeń, gracze musieliby uzyskać dostęp do oprogramowania. Jest to mało prawdopodobne, gdyż serwery z odpowiednim softem znajdują się poza zasięgiem graczy. Korzysta z nich wyłącznie firma, która udostępnia te algorytmy.

    Można natomiast wykorzystać reguły gry "na swoją korzyść". Umożliwiają to bonusy.

    W pewnym sensie można "oszukać" bukmachera poprzez nadużywanie bonusów na sporty wirtualne. Jeśli gracz będzie rejestrował konta na swoich znajomych i używał ich do ogrywania bukmachera, może to zostać odebrane jako oszustwo, bo posiadanie wielu kont jest sprzeczne z Regulaminem bukmachera.

    Wykorzystanie bonusu tylko dla siebie, bez rejestracji wielu kont, NIE jest natomiast oszustwem, a jedynie zgodą na proponowane przez bukmachera warunki gry.

    9.6. Jaki stosować system na sporty wirtualne?

    Należy rozważyć trzy systemy na sporty wirtualne. Do wyboru są metody oparte na:

    1. szczęściu
    2. lukach
    3. bonusach

    W długim okresie nie ma stawkowań ani tym bardziej sposobów doboru zdarzeń na kupony, które mogą dawać pewne zyski. W Internecie nie znajdziesz gotowej receptury, jak grać, żeby wygrywać. Musisz ją odkryć sam i niedopuścić, by ktoś się o niej dowiedział. Inaczej bukmacher poprawi algorytm i zyski się skończą.

    W krótkim okresie czasu możliwe jest zarabianie, co zostało omówione w artykule.

    9.7. Gdzie znajdę wyniki?

    Szukaj w dziale "Sporty Wirtualne" zakładki o nazwie "Wyniki", "Najnowsze wyniki" itp.

    Wszyscy legalni bukmacherzy, którzy oferują zakłady na sporty wirtualne, dysponują działem statystyk. Znajduje się w widocznym miejscu w zakładce „Sporty wirtualne” (”Virtuals”, „Gry” itd.).

    W tym miejscu znajdziesz analizy oraz rezultaty zakończonych spotkań.

    A tutaj znajdziesz Wyniki Simulated Reality SportRadar (np. Fortuna takie ma).

    9.8. Czy progresja stawek przezwycięża marżę bukmachera?

    W długim okresie czasu progresja NIE przezwycięża marży bukmachera. To jest matematycznie niemożliwe. W krótkim okresie może pomóc. Jeśli korzystasz z bonusu. Progresja może być przydatna, o ile zostanie dobrze dobrana.

    Jeśli chcesz skorzystać z progresji, to warto rozważyć system d'Alembert lub agresywniejszy stały zysk.

    9.9. Czy sporty wirtualne się opłacają?

    Generalnie nie. Sporty wirtualne zostały stworzone dla rozrywki.

    Obstawianie u legalnych bukmacherów na pewno będzie nieopłacalne. Może się uda w krótkim okresie czasu coś wygrać, jeśli dużo szczęścia dopisze.

    Obstawianie u zagranicznych bukmacherów też będzie trudne, bo trzeba przezwyciężyć marżę. Jest to teoretycznie możliwe dzięki bonusom. Przykładowy schemat działania dla tego przypadku jest opisany w artykule.

    Jeśli jesteś zainteresowany sportami wirtualnymi u zagranicznych bukmacherów, napisz do mnie:

    Poproszę listę zagranicznych bukmacherów do sportów wirtualnych

    Zobacz też:
    Piłka nożna
    Tenis ziemny

    Ostatnia aktualizacja: 20.04.2020



     


    Nie jesteś zalogowany.
    ...a zalogowani dostają więcej. Zaloguj się, jeśli chcesz skomentować ten artykuł.




    Komentarze (0)


    Logowanie

    W celu zalogowania się na swoje konto, wypełnij poniższy formularz. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta - zarejestruj się.



    zamknij ×
    Popover Starter

    Jednorazowa oferta

    Jeżeli chcesz:

    Oferuję Ci ZA DARMO 31 minut nagrania video.


     Zgadzam się z Polityką Prywatności
    Top