Sporty wirtualne to gra, której zadaniem jest animacja zdarzeń sportowych. Możesz obstawiać zakłady na wynik różnych dyscyplin sportowych – wyniki piłki nożnej, tenisa, wyścigów psów itp. Sporty wirtualne są przeznaczone dla graczy rekreacyjnych. Zarobienie na nich jest możliwe, ale pod kilkoma warunkami.
Spis treści
- 1. Sporty wirtualne – co to jest?
- 2. Jak działają sporty wirtualne?
- 3. Psychologia sportów wirtualnych
- 4. Jak obstawiać sporty wirtualne?
- 5. Bezpieczeństwo sportów wirtualnych
- 6. Jak wygrywać w sporty wirtualne?
- 7. Promocje na sporty wirtualne
- 8. Bukmacherzy do sportów wirtualnych
- 9. FAQ – pytania
- 9.1. Co to jest Simulated Reality Game?
- 9.2. Czy esport i sporty wirtualne to to samo?
- 9.3. Czy sporty wirtualne są obciążone podatkiem 12% od zakładu?
- 9.4. Czy sporty wirtualne oszukują?
- 9.5. Jak oszukać wirtualne sporty i wygrać?
- 9.6. Jaki stosować system na sporty wirtualne?
- 9.7. Gdzie znajdę wyniki?
- 9.8. Czy progresja stawek przezwycięża marżę bukmachera?
- 9.9. Czy sporty wirtualne się opłacają?
- Podsumowanie
1. Sporty wirtualne – co to jest?
Sporty wirtualne, znane też jako „virtuals„, „Virtual sports” lub „GRY„, to specjalne programy komputerowe, które symulują prawdziwe wydarzenia sportowe z różnych dyscyplin sportowych. Każdy krok generowany przez algorytm wyświetla się w formie animacji, która przedstawia wizualizację obliczeń wykonywanych przez taki program.
Virtuals przedstawiają tylko fragmenty spotkania (dla sportów, które trwają regulaminowo dosyć długo, np. piłka nożna, koszykówka) lub prezentują pełen przebieg wydarzenia (np. wirtualne wyścigi psów czy wirtualne wyścigi koni).
Rozgrywki trwają od 2 do 4 minut. Później jest przerwa na statystyki i kolejne zakłady przedmeczowe (około 1 minuta). Następnie zakłady są zawieszane i odtwarzane są kolejne wydarzenia sportowe.
I tak 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przez cały rok.
Wirtualne postaci (ludzie i zwierzęta – wyścigi konne czy wyścigi psów) nie męczą się (ani nie chorują na koronawirusa), dlatego gracze mogą obstawiać zakłady i typować wyniki spotkań dyscyplin non-stop.
1.1. Sporty wirtualne: piłka nożna
Rynek zakładów piłkarskich jest ogromny, zatem nikogo nie dziwi, że dyscyplina taka jak piłka nożna weszła do licznej rodziny sportów wirtualnych i gracze chętnie decydują się obstawiać zakłady wirtualne. Piłka nożna cieszy się dużym zainteresowaniem. W wirtualną piłkę nożną można grać i obstawianie sportów trwa przez całą dobę. Spotkania toczą się w obrębie wymyślonych lig w formie sezonów i kolejek lub rozgrywek pomiędzy państwami grającymi w wirtualną piłkę nożną.
W wirtualnej piłce nożnej ofertę zakładów znajdziesz zwykle w osobnej zakładce typu „Sporty Wirtualne”, „Wirtualne Sporty”, gdzie możliwe jest obstawianie sportów, takich jak piłka nożna.
Ligi Wirtualne wirtualnej piłki nożnej trwają zwykle rzeczywiste 90 minut i są dostępne w tradycyjnej ofercie zakładów przedmeczowych i/lub na żywo, ale z oznaczeniem VR (ang. Virtual Reality) albo SRL (ang. Simulated Reality League).
Ponieważ licencja na użytkowanie nazw własnych zespołów nie należy do tanich, w wirtualnej piłce nożnej nierzadko natrafimy na specyficzne określenia typowe dla wirtualnej piłki nożnej, takie jak Elka Warszawa, Naprzód Rzeszów czy Lew Gdańsk. W przypadku lig wirtualnych z kategorii piłka nożna będzie to np. Aston Villa SRL czy Man United SRL.
Rozgrywane są wirtualne mecze ligowe i międzynarodowe piłki nożnej, a także „mecze ekstra” w piłkę nożną. Liczba odtwarzanych sytuacji wynosi zwykle 4 lub 6. Dokładna liczba spotkań piłki nożnej zależy od kilku czynników, ale wynosi ona zwykle kilkaset meczów na dobę, w zależności od bukmachera.
W ofercie zakładów w kategorii Piłka nożna najczęściej spotyka się:
- kursy meczu 1X2, pierwsza połowa 1X2, dana drużyna strzeli gola,
- handicapy — w większości przypadków jednobramkowe,
- ilość goli w formie Under/Over na łączny, dokładny wynik meczu i rezultat poszczególnych zespołów,
- dokładny wynik meczu
1.2. Sporty wirtualne: tenis ziemny
Wirtualny sport to nie tylko piłka nożna, ale też choćby tenis, wyścigi konne, wyścigi psów. Oferta sportów wirtualnych obejmuje również tenis ziemny. Rozgrywki wirtualnego tenisa są prowadzone w ramach wirtualnych turniejów (np. Britania Open, sporty wirtualne w STS), meczy międzynarodowych czy zmagań wymyślonych zawodników. Czas między spotkaniami wynosi około 3,5 minuty, co daje ok. 400 meczów/dobę.
Prezentowany jest zwykle 1 gem spotkania, ale bukmacherzy różnią się między sobą w tym względzie.
Grając w sporty wirtualne, w tym wirtualnego tenisa, mamy do dyspozycji zakłady przedmeczowe, w których obrębie możemy typować:
- zwycięzcę: meczu, 1. seta, 1. gema,
- liczbę gemów: w formie Under/Over w 1. secie i w całym spotkaniu,
- dokładny wynik w meczu i w 1. secie.
1.3. Sporty wirtualne: wyścigi psów i koni
Na stronach legalnych bukmacherów wśród wirtualnych sportów możemy zobaczyć także wyścigi zwierząt — mamy możliwość obstawiania sportów, takich jak wyścigi psów i wyścigi konne. Zawody w wirtualnych sportach, takich jak wyścigi psów, wyścigi chartów czy wyścigi konne, odbywają się m.in. na nieistniejących już torach (Tor Katowice w dziale sporty wirtualne w STS) lub w obrębie wymyślonych lig (Liga Fortuny).
W każdym wyścigu, czy to wyścigi konne czy wyścigi chartów, bierze udział sześć lub osiem psów albo od kilku do kilkunastu koni. Samo wydarzenie – konne wyścigi czy wyścigi psów – trwa około 2 minuty. Rozgrywane jest ok. 475 wyścigów na dobę.
Gracze mogą obstawiać sporty wirtualne, konne wyścigi czy wyścigi psów, i zawierać następujące zakłady:
- na miejsce danego zwierzęcia — zwycięzca, miejsce w TOP2 albo miejsce w pierwszej trójce,
- dokładną kolejność 1-2 (odpowiednio: 1-2-3) — kombinacja dwóch (odpowiednio trzech) koni lub psów, które zajmą pierwsze dwa miejsca (odpowiednio pierwsze trzy miejsca) w określonej kolejności, czyli dokładny wynik
- dowolną kolejność: TOP2 (odpowiednio: TOP3) — kombinacja dwóch (odpowiednio trzech) koni lub psów, które zajmą pierwsze dwa miejsca (odpowiednio pierwsze trzy miejsca) w dowolnej kolejności, a więc ponownie dokładny wynik
2. Jak działają sporty wirtualne?
2.1. Losowość sportów wirtualnych
Piłka nożna, tenis, wyścigi konne i psów, żużel, kolarstwo, czyli zakłady na sporty wirtualne nie są tym samym, co w przypadku zakładów tradycyjnych. Sportom wirtualnym bliżej do gier losowych czy slotów niż do klasycznych zakładów sportowych.
Bazują one na algorytmach, które określają wyniki wydarzenia w oparciu o wbudowane statystyki generowania zdarzeń.
2.2. Jak wygląda wirtualny mecz?
Typowy mecz piłkarski dzieli się na kilka wyświetlanych sekwencji o długości kilkunastu sekund. Każda taka sekwencja to wynik losowania spośród wszystkich dopuszczalnych animacji.
Każdy scenariusz ma przypisaną wartość bramkową i określone prawdopodobieństwo wystąpienia. Wynik końcowy jest sumą wartości bramkowych.
Uwzględnia przy tym prawdopodobieństwa, wynikające z kursów zdarzenia.Po wylosowaniu prezentowane są animacje:Sytuacja 1: Drużyna A strzela gola z główki (1-0)
Sytuacja 2: Drużyna B marnuje sytuację sam na sam (nadal 1-0)
Sytuacja 3: Drużyna A trafia w słupek (nie strzela gola) (nadal 1-0)
Sytuacja 4: Drużyna A strzela bramkę z rzutu wolnego (2-0)Wynik końcowy: 2-0
2.3. Od czego zależą kursy spotkania?
Powiedzmy, że algorytm oszacował szanse drużyn 50-50% i średnią ilość bramek 3.0 z 6 możliwych do strzelenia podczas meczu. „Sprawiedliwe kursy” trzeba by obliczyć na podstawie wzorów statystycznych. Są one bardzo skomplikowane, ale powiedzmy, że ich wynik wyglądałby tak:
Zdarzenie | 1 | X | 2 |
---|---|---|---|
Drużyna A – Drużyna B | 2.67 | 4.0 | 2.67 |
Oczywiście bukmacher musi zarabiać, więc kursy te bukmacher obciąża marżą. Dla sportów wirtualnych marża bukmachera oscyluje w przedziale 4% ÷ 10%.
Dla marży 5% kursy mogłyby mieć wartość (istnieje wiele prawidłowych kombinacji):
Zdarzenie | 1 | X | 2 |
---|---|---|---|
Drużyna A – Drużyna B | 2.55 | 3.75 | 2.5 |
Wartości kursów są obliczane w momencie generowania nowego zdarzenia, a końcowy rezultat oraz wszystkie sytuacje od początku do końca wydarzenia to wypadkowa obliczeń.
Innymi słowy, kursy znajdujące się na stronach bukmacherów odzwierciedlają dokładne wartości prawdopodobieństwa, na które nałożona jest marża.
UWAGA:
Jeśli cały mechanizm sportów wirtualnych jest skonstruowany prawidłowo (a raczej tak jest), to nie istnieje mecz, w którym można znaleźć valuebet. Jeśli gracz nie otrzymał bonusu na sporty wirtualne, to może on wygrać jedynie w krótkim okresie czasu, jeśli szczęście mu dopisze.
W przypadku klasycznych, tradycyjnych zakładów mamy do czynienia z szacowaniem szans poszczególnych drużyn, a nie z dokładnymi wartościami prawdopodobieństwa, dlatego znalezienie valuebetu w prawdziwych zakładach jest możliwe.
3. Psychologia sportów wirtualnych
Gracz obserwujący sporty wirtualne może zauważyć wiele podobieństw do tradycyjnych zakładów sportowych:
- oferta kursów, sugerująca że jedna drużyna ma większe szanse na zwycięstwo niż druga
- nazwy drużyn zbliżone do prawdziwych
- herby drużyn i stroje piłkarskie podobne do prawdziwych
- statystyki w formie tabeli ligowej
- historia rozegranych spotkań (wyniki spotkań są publicznie dostępne)
- animacje imitujące prawdziwe zdarzenia sportowe
- odgłosy kibiców i komentarz telewizyjny
Z powodu tych podobieństw można łatwo zapomnieć, że ma się do czynienia z algorytmem.
Co więcej, łatwo można ulec paradoksowi hazardzisty.
Gracz może pomyśleć, że każda wygrana w lidze może obniżać szansę wygranej w następnym meczu, bo wygrana „zawyża średnią”, a przegrana „obniża średnią” spodziewanych wygranych.
Na przykład, jeśli z kursów przed startem ligi wynika, że drużyna powinna wygrać 24 z 36 spotkań w lidze, a wygrała już 5/5 meczów od początku sezonu, to gracz – zwycięzca meczu – może pomyśleć, że teraz powinno „iść gorzej” tej drużynie, bo algorytm powinien trzymać się blisko spodziewanej średniej.
Mogłoby to być prawdą, gdyby zdarzenia były od siebie zależne. Algorytm natomiast generuje wyniki jako zdarzenia niezależne. Wniosek o regresji do średniej NIE jest więc zasadny w przypadku sportów wirtualnych.
Może to być oczywiście zależne od rodzaju zastosowanego algorytmu, ale w prawidłowym algorytmie zdarzenia powinny być niezależne.
4. Jak obstawiać sporty wirtualne?
4.1. Gra rekreacyjna
Jak najlepiej obstawiać sporty wirtualne? Jak skutecznie obstawiać zakłady na sporty wirtualne? Każde wydarzenie z zakresu sportów wirtualnych trwa od 2 do 4 minut. Pomiędzy meczami lub wyścigami mamy 60-90 sekund na zawarcie zakładu na następne spotkanie.
Po wybraniu zdarzeń, dobraniu stawki i zatwierdzeniu zakładu (zdarzenia dodaje się tak samo jak w klasycznych zakładach) pozostaje czekać na wynik rozgrywki. Dopuszczalne są zarówno kupony z pojedynczym zakładem, jak i AKO.
Po ukończeniu meczu lub wyścigu zwycięzca meczu dostaje kupon, a kupon zostaje automatycznie rozliczony, a ewentualna wygrana dodana do salda konta.
Zakłady rekreacyjne i gra rekreacyjna nie wymagają myślenia. Po prostu usiądź i ciesz się chwilą relaksu!
4.2. Gra dla zysku
Aby zarobić na sportach wirtualnych, musisz znaleźć coś, co da ci przewagę w długim okresie czasu, kiedy obstawiasz zakłady.
Przykładowy schemat działania:
- Bardzo dobrze poznać zasadę działania sportów wirtualnych.
- Trzeba zrozumieć i zapisać sobie spostrzeżenia jak działa algorytm w konkretnej dyscyplinie u konkretnego bukmachera (a dokładniej mówiąc w konkretnym oprogramowaniu, bo bukmacherzy używają ograniczonej ilości oprogramowań).
- Zebrać dane historyczne (kursy + nazwy zdarzeń dla danej dyscypliny). W wynikach spotkań, na stronie bukmachera, zwykle nie ma podanych historycznych kursów. Są same wyniki.
Kursy trzeba więc samemu „zaciągnąć” ze strony bukmachera oprogramowaniem do parsowania danych. Trzeba zebrać wystarczającą ilość danych, aby można było przeprowadzić rzetelną analizę, czyli wyniki z tygodnia lub miesiąca czasu. W idealnej sytuacji pobieranie danych musi mieć charakter ciągły. - Zbadać zależności wewnątrz algorytmu.
- W jaki sposób generowane są zdarzenia?
- Czy każda z drużyn ma przypisaną na stałe „siłę” gry czy kurs nie są zależne od nazw drużyn? Jeśli TAK jest, to spotkanie tych samych drużyn, będzie miało zawsze te same kursy. Jeśli NIE, to trzeba badać historię spotkań bez względu na nazwę drużyn. Wariant „NIE” bardzo obniża szanse na znalezienie słabości algorytmu.
- Przeprowadzenie analizy statystycznej: zestawienie kursów z wynikami.
- Szansa: założenie, że algorytm wykorzystuje pseudolosowość. To może być jego słabością.
5. Bezpieczeństwo sportów wirtualnych
Opublikowane na stronach legalnych spółek regulaminy przybliżają temat zabezpieczeń. Do serwerów, na których odbywają się symulacje, dostęp ma wyłącznie dostawca oprogramowania.
Tego typu usługami zajmują się firmy, które dostarczają soft do kasyn wirtualnych. Polscy bukmacherzy korzystają z algorytmów od m.in. Playtech, Leap Gaming czy BetConstruct.
Testowaniem oprogramowań typu kasynowego zajmują się specjalistyczne firmy typu eCOGRA. Dowiadując się, jak działają, może znajdziesz jakąś słabość stosowanych algorytmów.
Jeśli znajdziesz „lukę” w którymś z oprogramowań, lepiej nie mów o niej nikomu, tylko wykorzystaj zanim zostanie załatana. Możesz ewentualnie sprzedać tę informację za grube pieniądze dostawcy oprogramowania (po podpisaniu umowy).
6. Jak wygrywać w sporty wirtualne?
Sporty wirtualne to symulacje wirtualnych wydarzeń. Każdy gracz obstawiający zakłady musi mieć świadomość, że na wynik wpływ ma wyłącznie program komputerowy.
Kursy na tablicach bukmacherów reprezentują rzeczywiste szanse na zaistnienie danego zdarzenia. Nie ma tu miejsca na pomyłki i złe doszacowania, wszystko jest liczone z matematyczną precyzją. Z tego prostego powodu w sportach wirtualnych raczej NIE spotkamy tak pożądanych przez graczy valuebetów.
Nie będzie zatem przesadą stwierdzenie, że zakłady bukmacherskie na sporty wirtualne nie różnią się zbytnio od gry na slotach czy w wirtualnych kasynach. Każdy bukmacher zabezpiecza swoje zyski, nakładając marżę, co daje mu przewagę nad graczem (kursy są zaniżone). Co może zniwelować tę przewagę, obstawiając zakłady?
Moim zdaniem zarabianie na sportach wirtualnych możliwe jest tylko w trzech przypadkach:
- w krótkim okresie czasu (szczęście)
- dzięki znalezieniu luki w algorytmie
- dzięki bonusom
6.1. Wpływ szczęścia
Nie istnieje system stawkowania, który zwiększałby szanse gracza. Z teorii gier wynika, że w dłuższej perspektywie czasu każdy bukmacher wygrywa – ma przewagę dzięki marży. Nie oznacza to jednak, że w krótkich odcinkach czasu nie będziemy zyskiwać, ale zależy to wyłącznie od szczęścia.
Aby samemu się o tym przekonać, wystarczy przez jakiś czas typować „na kartce” płaską stawką, wykorzystując różne stawkowania i zobaczyć, do czego to prowadzi.
W krótkim okresie czasu mogą się pojawić zyski. Im dłużej gramy, tym więcej zarabia bukmacher.
6.2. Luka w algorytmie
Znając historię dużej ilości rozegranych spotkań, można oszacować „siłę gry” poszczególnych zespołów. Na podstawie informacji ile średnio obie drużyny strzelają i ile średnio tracą, można obliczyć spodziewaną sumę bramek w meczu oraz wartość przewagi jednej z nich.
Następnie można wyprowadzić odpowiednie wzory do szacowania prawidłowych kursów na podstawie danych statystycznych poszczególnych drużyn (które mają zastosowanie też do prawdziwych zdarzeń piłki nożnej).
Na podstawie wielkości przewagi jednej z drużyn i spodziewanej sumy bramek można wyprowadzić poprawne kursy na każdą parę drużyn. Jeśli kurs oferowany przez bukmachera jest niższy niż wyliczony kurs (a pewnie tak będzie w większości albo w każdym przypadku), to zakładu nie opłaca się stawiać bez żadnego bonusu.
6.3. Bonusy na wirtualne sporty
Swoją ciekawość możemy zaspokoić w praktyce dzięki bonusom na wirtualne sporty. Bukmacherzy cyklicznie oferują dodatek w postaci np. 25 PLN tygodniowo na sporty wirtualne. Bukmacher przez to oddaje część przewagi, licząc na to, że gracz nie będzie umiał jej wykorzystać.
Trzeba matematycznie zbadać, czy oddana przewaga jest wystarczająca do tego, by udało się zarobić na sportach wirtualnych w krótkim okresie czasu.
W przypadku bonusu trzeba wykonać dodatkowe obliczenia związane z wymaganym obrotem. Wtedy zmiana stawkowania może pomóc, bo gracz zakłada, że po zrobieniu obrotu wycofa się z obstawiania.
7. Promocje na sporty wirtualne
Ponieważ sporty wirtualne cieszą się coraz większą popularnością, legalni bukmacherzy przygotowują liczne premie i bonusy, które można wykorzystać, obstawiając zakłady bukmacherskie.
Jakie bonusy występują dla sportów wirtualnych?
7.1. Bonus powitalny
Na graczy zakładających konto, u legalnego bukmachera, coraz częściej czeka premia powitalna. Ów dodatek daje możliwość zawierania zakładów wirtualnych (wliczanych do wymaganego obrotu) u takich legalnych spółek jak STS czy Fortuna. Sporty wirtualne STS czy Fortuna mają więc bonusy.
7.2. Bonusy bez wymaganego obrotu
Mam na myśli wszelkie dodatki w postaci zakładu bez ryzyka (tzw. cashback) czy darmowego zakładu (tzw. freebet).
W większości przypadków bonusy te są dodawane do pakietu startowego i można je przeznaczyć na sporty wirtualne. Bukmacher Betfan daje 40 PLN (w formie cashback) i to aż maksymalnie 7 razy.
Jeżeli zagramy AKO w obrębie virtuals za kwotę minimum 40 PLN, a okaże się nietrafiony, spółka zwróci nam na saldo główne 40 PLN.
7.3. Brak podatku
Szanse na większe wygrane dają też bezpodatkowe zakłady bukmacherskie. U zagranicznych bukmacherów to standard, a na rodzimym rynku wciąż są bardzo poszukiwaną formą promocji.
Spółka Betfan cyklicznie organizuje akcję „HAPPY HOURS”, podczas której wygrane zwiększają się o 14%. Do promocji dopuszczane są kupony AKO, na których znajdują się zdarzenia z kursem nie mniejszym niż 1.25.
7.4. Inne bonusy
Fani typowania w punktach stacjonarnych również mogą korzystać z bonusów na sporty wirtualne.
Okazjonalnie bukmacher Fortuna umożliwia swoim klientom czerpanie korzyści z virtuals. W czasie trwania promocji wystarczy zawrzeć minimum 3 kupony prematch (solo, AKO lub MAXIKOMBI) zawierające co najmniej 1 zdarzenie związane ze sportami wirtualnymi o stawce min. 10 PLN brutto. Zyskamy wtedy bonus w wysokości 1400 punktów FKP (wartość 10 PLN).
8. Bukmacherzy do sportów wirtualnych
Obecnie na polskim rynku zakładów bukmacherskich online funkcjonuje dziewięć spółek, które w swojej ofercie mają sporty wirtualne.
Poniżej zestawiamy ofertę dyscyplin oraz średnie marże we wszystkich wymienionych firmach.
Bukmacher | Piłka nożna | Koszykówka | Tenis | Wyścigi psów | Wyścigi koni | Żużel | Wyścigi aut | Wyścigi motorowe |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
f*** | + | + | + | + | + | + | + | + |
z*** | + | + | + | + | + | + | + | + |
U*** | + | + | + | + | + | |||
l*** | + | + | + | + | + | |||
m*** | + | + | + | + | + | |||
b*** | + | + | + | + | + | |||
l*** | + | + | + | + | + | |||
STS | + | + | + | + | + | |||
Fortuna | + | + | + | + | + | + | ||
Betfan | + | + | + | + | + | + | ||
forBET | + | + | + | + | + | + | ||
TOTALBET | + | + | + | + | + | |||
Noblebet | + | + | + | + | + | |||
LVbet | + | + | + | |||||
PZBUK | + | + | + | + | ||||
Superbet | + | + | + | + | ||||
totolotek | + | |||||||
* – Bukmacherów zagranicznych nie można publicznie promować, dlatego ws. pełnej listy proszę o kontakt. |
Jeden z liderów proponuje tyle sportów, że nie mieszczą się w tej tabeli.
Betfan proponuje typerom zakłady na kolarstwo torowe, a Noblebet na wyścigi rydwanów.
Aktualnie na polskim rynku sportów wirtualnych dominuje Fortuna i STS. Obie spółki udostępniają graczom największą pulę zakładów: zdarzeń głównych i pobocznych.
8.1. Sporty wirtualne STS
STS jest zdecydowanym liderem na rynku sportów wirtualnych wśród bukmacherów legalnych. Zakłady na sporty wirtualne STS to dobra propozycja dla graczy.
STS oferuje graczom takie sporty wirtualne jak:
- piłka nożna (cała liga)
- tenis ziemny (całe mecze)
- koszykówka (cała liga)
- wyścigi koni (seria biegów w ramach danego toru)
- wyścigi psów
Ponadto typerzy mają dostęp do szerokiej gamy zdarzeń głównych i pobocznych. U tego bukmachera nie występuje komentator spotkań.
Marża STS dla piłki nożnej jest rozsądna:
- 5% dla kursów meczu 1X2
- 8% dla Under/Over
8.2. Sporty wirtualne Fortuna
W ofercie Fortuny gracze znajdą zakłady bukmacherskie na:
- piłkę nożną (tylko pojedyncze mecze)
- tenis ziemny (obstawianie 1 gema)
- żużel
- wyścigi psów
- wyścigi konne
- wyścigi samochodów
Fortuna – sporty wirtualne – w obrębie każdego wydarzenia pozwala obstawiać zakłady bukmacherskie na kilkadziesiąt zdarzeń głównych i pobocznych. Dodatkowym atutem bukmachera zakładów jest polski komentator towarzyszący spotkaniom.
Po pewnym czasie da się zauważyć, że komentarze są schematyczne. Przy niektórych sportach mogą one „psuć” odgłosy wydarzenia podczas obstawiania zakładów. Kwestia gustu.
Marża Fortuny dla piłki nożnej jest bardzo duża:
- 11% dla kursów meczu 1X2
- 10% dla Under/Over
Zobacz sporty wirtualne w Fortunie
8.3. Sporty wirtualne LVbet
Bukmacher LVbet posiada zakłady bukmacherskie na:
- piłkę nożną
- wirtualny tenis (obstawianie całego spotkania)
- wyścigi koni
Gracz może wybierać spośród kilkudziesięciu zdarzeń, które towarzyszą każdemu wydarzeniu. Transmisje są prowadzone przez anglojęzycznego lektora.
Marża LVbet dla piłki nożnej jest duża:
- 10% dla kursów meczu 1X2
- 9% dla Under/Over
Zobacz sporty wirtualne w LVbet
8.4. Sporty wirtualne za granicą
Marża bukmacherów zagranicznych jest zwykle mniejsza niż wymienionych bukmacherów legalnych. Nie pobierają także podatku 12% od zakładu. Jeśli lubisz tę formę rozrywki, to mogę pomóc Ci znaleźć korzystnego bukmachera, dopasowanego do Twoich potrzeb:
Poproszę listę zagranicznych bukmacherów do sportów wirtualnych
9. FAQ – pytania
9.1. Co to jest Simulated Reality Game?
Simulated Reality Game (symulowana rzeczywistość) to symulacja rozgrywek sportowych, których wynik można obstawiać. Czas ich trwania jest zróżnicowany.
Simulated Reality Games działają na zasadzie sztucznej inteligencji, dzięki wykorzystaniu danych historycznych i wyników statystycznych z ponad 50 000 wydarzeń.
Można powiedzieć, że Simulated Reality Game to inna nazwa dla sportów wirtualnych.
Sporty wirtualne to osobny produkt w ofercie bukmacherów:
- u większości bukmacherów bonus na sporty wirtualne można wykorzystać niezależnie od tego czy skorzystało się z bonusu powitalnego na zakłady sportowe
- promocji dotyczące zakładów bukmacherskich nie można mieszać z promocjami dot. sportów wirtualnych
9.2. Czy esport i sporty wirtualne to to samo?
Nie.
Esport to tzw. elektroniczny sport. NIE ma nic wspólnego ze sportami wirtualnymi (sporty wirtualne – sport wirtualnych postaci).
Esporty to rozgrywki graczy komputerowych, którzy rywalizują ze sobą w ramach turnieju. Kierują oni wirtualnymi postaciami, ale o wyniku decyduje w większym stopniu czynnik ludzki niż algorytm komputerowy. Gra jedna drużyna prawdziwych graczy przeciwko drugiej, ale za pomocą komputera.
Wyniki w esportach (jest to specyficzna część zakładów sportowych) są zdeterminowane działaniem ludzkim prawdziwych graczy z prawdziwymi emocjami i ludzkimi słabościami psychiki.
Sporty wirtualne wyglądają inaczej. Wyniki w sportach wirtualnych są zdeterminowane przez specjalny algorytm. Wyniki są generowane na podstawie określonych reguł i czynnik ludzki (wirtualnych zawodników) nie ma tu znaczenia.
Przykładami gier, w ramach których toczy się rywalizacja esportowa, są League of Legends czy Counter Strike.
9.3. Czy sporty wirtualne są obciążone podatkiem 12% od zakładu?
Tak.
U legalnych bukmacherów nie tylko musisz pokonać marżę bukmachera, ale także podatek 12%.
9.4. Czy sporty wirtualne oszukują?
Sporty wirtualne to produkt, który ma zatwierdzenie Ministerstwa Finansów i podlega jego kontrolom. Oprócz zatwierdzenia Ministerstwa Finansów ważne jest też, że oprogramowanie dostarczają zewnętrzne firmy, które także muszą wykazać poprawność działania swoich algorytmów dla Ministerstwa Finansów.
Bez względu na opinie krążące w sieci, nie może być mowy o oszukiwaniu graczy. Firmy hazardowe nie mogą sobie pozwolić na utratę zaufania w tym obszarze, bo zaufanie traci się tylko raz. Dlatego dbają o przejrzystość i wiarygodność kontroli pod kątem sprawiedliwości wyników swoich produktów.
9.5. Jak oszukać wirtualne sporty i wygrać?
Aby mieć wpływ na wyniki wydarzeń, gracze musieliby uzyskać dostęp do oprogramowania. Jest to mało prawdopodobne, gdyż serwery z odpowiednim softem znajdują się poza zasięgiem graczy.
Zdarza się natomiast, że różni bukmacherzy korzystają z tego samego dostawcy oprogramowania. To znaczy, że taka sama rozgrywka jest oferowana u różnych bukmacherów w tym samym momencie. Różnią się między sobą jedynie szatą graficzną…
Jeśli należysz do bystrych osób, to powinieneś już wiedzieć jak możesz wykorzystać reguły gry na swoją korzyść. Umożliwiają to bonusy.
W pewnym sensie można „oszukać” bukmachera poprzez nadużywanie bonusów na sporty wirtualne. Zanim chciwość zwiedzie Cię na manowce, zapoznaj się wcześniej z regulaminami poszczególnych bukmacherów, aby potem się nie okazało, że narobiłeś sobie więcej szkód niż pożytku! Na co powinieneś zwrócić uwagę? Dowiesz się tu:
Analogicznie powinieneś znać zalety i zagrożenia dot. kwestii bonusów powitalnych:
Jeśli nie lubisz kłopotów, to pamiętaj, aby przestrzegać warunków gry, które akceptujesz w momencie rejestracji konta.
9.6. Jaki stosować system na sporty wirtualne?
Należy rozważyć trzy systemy na sporty wirtualne. Do wyboru są metody oparte na:
- szczęściu
- lukach
- bonusach
W długim okresie czasu nie powinien istnieć system różnicowania stawek ani sposobów doboru zdarzeń na kupony, który będzie dawać pewne zyski (jeśli tak jest, to znalazłeś lukę w systemie).
W Internecie znajdziesz gotowe receptury, które obiecują super efekty, dzięki którym wygrasz. Zwykle są to strony oszustów.
Jeśli ktoś odkrył taki sposób na wygraną, to dlaczego się nim dzieli, zamiast go wykorzystać i zbić fortunę! Odpowiedź chyba znasz.
Są osoby, które poświęcają czas, by zbadać jak działa rynek.
Potem zauważają pewne zależności, które mogą im dać przewagę nad bukmacherem.
Zachęcam Cię do poszukania takich zależności.
Kiedy je odkryjesz, lepiej się nimi nie dziel, bo inaczej bukmacher poprawi algorytm i zyski się skończą…
Zarabianie na sportach wirtualnych jest trudne, ale możliwe.
Jeśli zrozumiałeś to, że nie ma “drogi na skróty”, to jesteś już dużo bliżej rozwiązania niż ci, którzy tego jeszcze nie wiedzą ;)
9.7. Gdzie znajdę wyniki?
Dokładny wynik zdarzenia znajdziesz w konkretnych działach.
Szukaj w dziale „Sporty Wirtualne” zakładki o nazwie „Wyniki”, „Najnowsze wyniki” itp.
Wszyscy legalni bukmacherzy, którzy oferują zakłady bukmacherskie na sporty wirtualne, dysponują działem statystyk.
Statystyki znajdują się w widocznym miejscu w zakładce „Sporty wirtualne” (”Virtuals”, „Gry” itd.).
W tym miejscu znajdziesz analizy oraz rezultaty zakończonych spotkań.
A tutaj znajdziesz Wyniki Simulated Reality SportRadar (np. Fortuna takie ma).
9.8. Czy progresja stawek przezwycięża marżę bukmachera?
W długim okresie czasu progresja NIE przezwycięża marży bukmachera. To jest matematycznie niemożliwe. W krótkim okresie może pomóc, jeśli korzystasz z bonusu. Albo pomoże Ci obrócić bonus albo wyzeruje konto zanim skończysz obracać. Progresja może być przydatna, o ile stawki zostaną dobrze dobrane.
Jeśli chcesz skorzystać z progresji, to warto rozważyć system d’Alembert lub agresywniejszy stały zysk.
9.9. Czy sporty wirtualne się opłacają?
Sporty wirtualne zostały stworzone dla rozrywki. Mają bardziej charakter kasyna niż zakładów. Wiadomo, że kasyna mają zawsze przewagę nad graczem, ale czy to oznacza, że kasyno zawsze wygrywa? Nie zawsze. W długim terminie przewaga po stronie kasyna (sportów wirtualnych) jest oczywista. Jeśli nie uwzględnimy bonusów i luk w oprogramowaniu / budowie maszyn. Warto szukać wyjątków od reguły. One mogą Cię doprowadzić do uzyskania długotrwałej przewagi.
To czy przyniosą sporty wirtualne przyniosą ci zysk, zależy w dużej mierze od Ciebie.
Osobiście wolę obstawiać zakłady bukmacherskie czy grać w pokera, gdzie czynnik umiejętności ma większe znaczenie, ale to co dobre dla mnie, nie musi być najlepsze dla Ciebie.
Warto poszukać swojej niszy i wykorzystać umiejętności i talenty na swoją korzyść w dziedzinie, która Ciebie interesuje.
Podsumowanie
Sporty wirtualne to ciekawa propozycja dla graczy.
Jeśli jesteś zainteresowany sportami wirtualnymi, to możesz zacząć na małych stawkach tutaj, by zorientować się na czym polegają:
Jeśli chcesz spróbować na wyższych stawkach, to napisz do mnie:
Poproszę listę zagranicznych bukmacherów do sportów wirtualnych
Jak możemy poprawić artykuł?
Jeśli chciałbyś dać nam możliwość odpowiedzi, to podaj email:
Dziękujemy za przesłanie opinii.